
Navštíveno 5526x

mam dotaz - mate nekdo zkusenosti se zmenou roztece? jak dostat 5x112 na 5x110? plovouci srouby...? jak to funguje?
diky za rady?
Jsou totožný jako normální šrouby akorát mají pohyblivou dosedací plochu která vymezuje ten rozdíl mezi 112 na 110.Hlavně dávej pozor na to aby ti středová díra kola seděla přesně z nábojem kola.Jde o to aby kolo bylo vystředěný a aby nedošlo k samopovolení šroubů.Jinak nemusíš se toho bát,jejich použití je bezpečné.Párkrát jsem to už řešil.
ano, z 5x112 na 5x110 naprosto bez problémů s využitím šroubů s plovoucí hlavou.
A jak již řekl zdenek81, je potřeba vyřešit nejen samotné uchycení (šrouby), ale i dodržet stejnou středovou díru (použít správné vymezovací kroužky), aby kolo sedělo přesně tak, jak má a bylo správně vycentrováno.
a ty krouzky se daji koupit? a popr. kde? a na jakym principu funguje ta plovouci hlava sroubu?
watchi: pro tebe bude myslim nejlepsi reseni plovouci srouby... sada stoji cca litr..
kroužky koupíš v každém větším pneuservisu nebo barumce.
Či je lze objednat třeba na elektrony.cz.
Případně je schopen je vyrobit každý soustružník (z plastu či kovu).
Přesně sedící kroužky jsou ale prakticky povinností u každých kol na jakémkoliv autě.
Šroub s plovoucí hlavou funguje jako normální šroub, ale jeho dosedací plocha je jakoby kroužek, ve kterém je šroub vložen. A tam je právě vůle cca 1-2mm.
Takže před dotažením má šroub do stran možnost vůle a proto se správně uchytí do děr na nápravě.
A po dotažení si šroub sedne do kola přesně tak, jak má a vše je dotažené, bez vůlí a pevné.
Tak tak,jak píše tykeev.Nejlepší bude když se přímo zastavíš v pneuservisu a tam ti je ukážou.Takhle popisováním toho moc nepoznáš.
moc dekuju za prispevky. jsem s tema sroubama o trochu chytrejsi a o to mi slo - pochopit a nechat si vysvetlit princip.
w4tch1:Od toho jsou tady lidi aby poradily a zasvětily:-)
3rouby s plovoucí podložkou nejsou vždy řešení. Jsou kola, kde ta poměrně velká podložka nevleze do vybrání pro hlavu viz případ tady v bazaru ohledně jedněch krásných 18" na alfu. A taky šrouby jdou na některých kolech dost blbě. Pokud máš tlustostěný klíč na kola, tak to ani nezkoušej, protože ta stěna toho klíče nevejde do vybrání pro hlavu šroubu. Teda vejde, ale vychýlí ti šroub a ty strhneš závit. Je to případ většiny seriově dodávaných klíčů na kola jako výbava auta a jedná se o devatnáctku. Sedmnáctka je pochopitelně menší, takže bez problémů, ale na druhou stranu jsem ještě neviděl šrouby s plovoucí podložkou na sedmnáctku klíč. Tím nechci říct, že neexistujou.
Nevite nekdo jesi se delaj plovouci srouby i s podlozkama??? Diky
jazzman: musis prave pouzit plovouci srouby na 17ku klic, ale ja ted mam na 19ku a taky no problemo. a to mam srouby hodne utopeny.